iPhone 16
Penjimatan & fleksibiliti yang tiada tandingan untuk iPhone 16 anda melalui pelan U Postpaid baharu. Nikmati ansuran 0% dengan U PayLater. Daftar hari ini!
Anda boleh melihat atau memuat turun penyata bil anda melalui saluran berikut:
Ya, anda boleh memuat turun dan melihat bil anda dari 6 bulan yang lalu melalui Aplikasi MyUMobile.
Ini adalah jumlah yang belum dibayar dari bil bulan lepas. Anda mesti menyelesaikan jumlah yang tepat seperti yang tertera dalam penyata bil dengan segera untuk mengelakkan gangguan perkhidmatan. Ia akan memaparkan angka negative jika terdapat pembayaran lebihan atau baki yang tertinggal dalam akaun anda.
Ini merangkumi jumlah caj untuk bulan tersebut di bawah satu akaun.
Contoh:
Caj akses bulanan & caj penggunaan seperti data, perayauan, SMS dan lain-lain.
Pelanggan digalakkan untuk membuat pembayaran sebelum tarikh akhir untuk mengelakkan gangguan perkhidmatan.
Tarikh akhir pembayaran akan dipaparkan dalam bil di bawah lajur ‘Caj Keseluruhan Semasa’. Jika terdapat jumlah tertunggak dari bulan lepas, tarikh akhir akan dipaparkan sebagai ‘Segera’ dalam lajur ‘Jumlah Tertunggak’. Ini memastikan perkhidmatan anda tidak terganggu akibat caj tertunggak yang belum dibayar.
'Caj Akses' ialah yuran langganan bulanan yang dibayar untuk penggunaan pada bulan sebelumnya dan ia adalah caj berulang. 'Caj Akses Pendahuluan' adalah yuran sekali sahaja yang dikenakan pada bil bulanan pertama anda dan akan diimbangi dalam pembayaran bil bulanan terakhir anda sekiranya anda memutuskan untuk menamatkan perkhidmatan mudah alih anda.
Cukai Perkhidmatan adalah cukai yang dikenakan ke atas perkhidmatan bercukai yang disediakan oleh mana-mana orang bercukai di Malaysia dalam perjalanan dan kemajuan perniagaan.
Perkhidmatan mudah alih anda mungkin digantung disebabkan oleh kegagalan pembayaran atau jika anda membuat permintaan untuk menggantung perkhidmatan mudah alih anda. Dalam kes-kes ini, caj pengaktifan semula akan dikenakan apabila anda membuat permintaan untuk menyambung semula perkhidmatan mudah alih anda.
Rebat tersebut akan dipaparkan sebagai jumlah negatif dalam bil anda dan akan ditolaj dari jumlah tunggakan keseluruhan untuk bulan tersebut.
Bil Bercetak adalah bil fizikal yang boleh diminta tertakluk kepada caj berikut:
Anda boleh membuat permintaan untuk bil fizikal melalui Aplikasi MyUMobile atau dengan menghubungi atau melawat cawangan U Mobile yang terdekat.
Caj bil fizikal dikenakan secara tertunggak.
Anda masih perlu membayar untuk bil fizikal terakhir yang dihantar kepada anda, walaupun selepas anda beralih ke e-billing.
Anda boleh membayar menggunakan::
Anda boleh membuat pembayaran meggunakan mana-mana saluran berikut:
Yuran akses bulanan secara prorata untuk kedua-dua pelan baru dan lama akan dikenakan.
Penalti Penamatan Awal adalah caj yang perlu dibayar oleh pelanggan jika anda menamatkan kontrak peranti sebelum tempoh tamatnya.
Bagi mengelakkan dan memastikan anda tidak dijadikan mangsa pancingan data dan penipuan dalam talian, sila maklum bahawa alamat pengirim rasmi U Mobile untuk e-bil adalah bill@u.com.my atau ebill@u.com.my.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}