
Tiada Bayaran Selama 6 Bulan
Miliki iPhone 16e, 15 Pro, 15 atau 13 & bayar RM0 untuk 6 bulan pertama. Dapatkan perayauan global percuma & 1,000GB data 5G berkelajuan tinggi pada peranti baru anda, hanya dengan U Mobile.
Langkah 2
Layari Stor Online kami dan pilih produk yang anda inginkan. Pilih Switch To U untuk memulakan proses port-in.
Langkah 4
Untuk kemas kini terkini mengenai kemajuan port-in anda, semak Sejarah Pesanan anda atau status Tukar ke U**.
*Semak status Tukar kepada U anda dengan kerap dan aktifkan kad SIM anda dalam tempoh 14 hari selepas penerimaan untuk mengelakkan pesanan anda daripada dibatalkan secara automatik.
**Semak status anda dalam talian atau melalui saluran yang sama yang anda gunakan untuk memilih port-in.
Jelaskan semua bil tertunggak
Tidak terikat dengan kontrak aktif
Mempunyai talian utama
dan talian tambahan yang aktif (jika ada)
Merupakan pemilik berdaftar
bagi nombor telefon bimbit tersebut
Daftar dengan nombor kad
pengenalan (NRIC) yang sama
seperti pembekal anda sekarang.
Berumur 18 tahun ke atas
(Mereka yang berumur 12-17 tahun
hanya boleh membeli pelan Prabayar)
Jejaki sama ada port-in anda berjaya selepas mengesahkan pertukaran dengan penyedia semasa anda dan mengaktifkan SIM anda.
Berikut adalah jenis SMS yang mungkin anda terima:
Maxis
Digi
Celcom
Hantar Permohonan Anda Semula
Semak mengapa port-in anda gagal dan kaji semula tindakan yang diperlukan di sini.*
Hantar Permohonan Pindahan Masuk Baharu
Jika anda tidak dapat menghantar semula permohonan anda, semak sama ada penghantaran anda yang sebelumnya telah dibatalkan sebelum menghantar permintaan port-in yang baharu.
*Anda boleh menghantar semula permintaan anda sehingga 3 kali dalam tempoh 14 hari. Jika tiada tindakan diambil dalam tempoh ini, pesanan akan dibatalkan secara automatik.
Masukkan SIM baharu ke dalam peranti anda setelah port-in anda berjaya, dan SIM anda akan diaktifkan selepas itu.
Pada papan pemuka Stor Online anda, semak Sejarah Pesanan untuk mengetahui sama ada proses port-in anda berjaya.
Dapatkan kod QR daripada e-mel atau MyUMobile App anda sebelum mengaktifkan eSIM anda.
Langkah 1
Sambungkan ke rangkaian WiFi dan pergi ke bahagian Tetapan iPhone anda.
Langkah 2
Tekan pada Perkhidmatan Mudah Alih.
Langkah 3
Tekan pada Tambah eSIM dan pilih Guna Kod QR.
Langkah 4
Imbas kod QR unik yang disediakan untuk memasang profil eSIM anda dan anda sudah bersedia!
Langkah 1
Pergi ke Tetapan anda, tekan pada Sambungan, kemudian tekan pada Data Selular atau Mudah Alih, dan pilih Tambah Pelan Mudah Alih.
Langkah 2
Jika tiada pelan dapat ditemui, pilih Tambah Menggunakan Kod QR dan imbas kod QR yang disediakan.
Langkah 3
Sebaik sahaja pelan dikesan, tekan Tambah untuk memuat turun dan memasang pelan tersebut. Kemudian pilih OK untuk menghidupkan pelan tersebut.
Langkah 4
Setelah persediaan dan pengaktifan selesai, eSIM anda akan muncul pada tetapan Kad SIM anda.
Dapatkan status permohonan Tukar ke U anda di sini.
Ketahui bagaimana anda boleh mengaktifkan SIM U Mobile baharu anda dengan cara yang lancar.
Ketahui bagaimana anda boleh menyambung ke rangkaian kami dengan eSIM baharu.
Tidak, anda hanya boleh mengalihkan nombor telefon dan bukan Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS). Sekiranya anda ingin memiliki VAS, anda perlu melanggan dengan U Mobile. U Mobile tidak wajib untuk memberikan VAS yang sama.
Tiada komitmen kontrak untuk permintaan pertukaran. Namun, bergantung pada rancangan Pascabayar yang dipilih, sebilangan orang mungkin mempunyai komitmen kontrak.
Anda akan mendapat kad SIM baharu daripada U Mobile. Masukkan kad SIM U Mobile ke telefon anda apabila menerima pengesahan dari penyedia perkhidmatan semasa bahawa perkhidmatan semasa anda akan ditamatkan.
Anda boleh membatalkan permintaan “port-in” sebelum ia diluluskan. Tiada yuran pembatalan dikenakan.
Anda akan mendapat kad SIM baharu daripada U Mobile. Masukkan kad SIM U Mobile ke telefon anda apabila menerima pengesahan dari penyedia perkhidmatan semasa bahawa perkhidmatan semasa anda akan ditamatkan.
Anda akan mendapat kad SIM baharu daripada U Mobile. Masukkan kad SIM U Mobile ke telefon anda apabila menerima pengesahan dari penyedia perkhidmatan semasa bahawa perkhidmatan semasa anda akan ditamatkan.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}