iPhone 16 Pro
Penjimatan & fleksibiliti yang tiada tandingan untuk iPhone 16 Pro anda melalui pelan U Postpaid baharu. Nikmati ansuran 0% dengan U PayLater. Daftar hari ini!
Pertukaran Nombor Mudah Alih (MNP) adalah kemampuan bagi pelanggan untuk bertukar ke penyedia perkhidmatan mudah alih baharu, sambil mengekalkan nombor telefon sedia ada.
JANGAN tamatkan talian anda dengan penyedia perkhidmatan semasa kerana hanya nombor telefon bimbit aktif yang dibenarkan untuk bertukar ke penyedia perkhidmatan baharu.
JANGAN tamatkan talian anda dengan penyedia perkhidmatan semasa kerana hanya nombor telefon bimbit aktif yang dibenarkan untuk bertukar ke penyedia perkhidmatan baharu.
Anda boleh bertukar ke U Mobile melalui saluran berikut:
Selesaikan semua bil tertunggak dengan penyedia perkhidmatan lama dan semasa.
Tidak disenarai hitam oleh mana-mana penyedia perkhidmatan.
Tiada kontrak dengan pembekal perkhidmatan semasa.
Talian semasa anda harus kekal aktif sehingga proses pertukaran selesai.
Pelanggan individu:
MyKad / ID Polis / ID Askar / Pasport.
Untuk pendaftaran U Package, salinan bil Pascabayar terbaru anda daripada penyedia perkhidmatan semasa untuk Pelanggan Pascabayar…. Periksa proses Prabayar
Untuk pengaktifan Perantauan Antarabangsa dan/atau IDD, bil 2 bulan terakhir (1 bulan dengan penggunaan Perantauan Antarabangsa) atau pendaftaran debit automatik tanpa membayar deposit (deposit RM100 diperlukan untuk pendaftaran baharu) atau Ia tidak diperlukan jika anda bertukar ke Perkhidmatan Prabayar U Mobile.
Pelanggan Perniagaan/Korporat:
Surat kebenaran daripada syarikat yang mengandungi nama pelanggan, nombor pendaftaran perniagaan, nombor akaun daripada penyedia perkhidmatan mudah alih semasa.
Tidak boleh. Anda mesti hadir di cawangan atau kedai peniaga kami untuk permintaan pertukaran.
Proses pertukaran memerlukan masa sehingga 2 hari bekerja untuk pendaftaran individu dan sehingga 5 hari berkerja untuk pendaftaran perniagaan.
Anda boleh membatalkan permintaan “port-in” sebelum ia diluluskan. Tiada yuran pembatalan dikenakan.
Permintaan pertukaran adalah percuma.
Anda akan mendapat kad SIM baharu daripada U Mobile. Masukkan kad SIM U Mobile ke telefon anda apabila menerima pengesahan dari penyedia perkhidmatan semasa bahawa perkhidmatan semasa anda akan ditamatkan.
Tidak, anda hanya boleh mengalihkan nombor telefon dan bukan Perkhidmatan Tambah Nilai (VAS). Sekiranya anda ingin memiliki VAS, anda perlu melanggan dengan U Mobile. U Mobile tidak wajib untuk memberikan VAS yang sama.
Anda dinasihatkan untuk merancang permintaan pertukaran sekurang-kurangnya 14 hari bekerja sebelum anda ke luar negara atau meminta pertukaran setelah anda kembali ke Malaysia bagi mengelakkan gangguan perkhidmatan. Anda diingatkan untuk meminta pengaktifan perkhidmatan Perantauan Antarabangsa/IDD ketika mendaftar.
Anda boleh mengalihkan nombor berkali-kali (tertakluk pada peraturan dan Terma dan Syarat U Mobile). Namun, anda tidak boleh membuat lebih daripada satu permintaan MNP ke beberapa penyedia perkhidmatan mudah alih pada masa yang sama.
Anda boleh layari laman web MCMC (SKMM) di https://www.mcmc.gov.my/ untuk maklumat lanjut.
MCMC – Malaysian Communications And Multimedia Commission
SKMM – Suruhanjaya Komunikasi Dan Multimedia Malaysia
Tiada komitmen kontrak untuk permintaan pertukaran. Namun, bergantung pada rancangan Pascabayar yang dipilih, sebilangan orang mungkin mempunyai komitmen kontrak.
Anda boleh meminta untuk membuat pertukaran ke mana-mana pelan pascabayar dan sebaliknya.
Kedua-dua talian utama dan tambahan boleh dialihkan bersama.
atau
Sekiranya salah satu pemegang talian tambahan tidak mahu bertukar ke U Mobile:
Pemegang talian utama dan tambahan mesti mengunjungi penyedia perkhidmatan semasa untuk menyelesaikan perkara berikut:
Anda sebagai pemegang talian utama menamatkan talian tambahan yang berkaitan.
Pemegang talian tambahan yang tidak mahu bertukar ke U Mobile perlu mendaftar sebagai pemegang akaun utama dengan penyedia perkhidmatan semasa serta-merta untuk mengelakkan gangguan perkhidmatan. Anda dan talian tambahan yang ingin bertukar ke U Mobile boleh meneruskan permintaan pertukaran setelah proses ini selesai.
Anda perlu membayar penyedia perkhidmatan semasa untuk penggunaan tidak dibil bila anda menerima invois, walaupun setelah anda berjaya bertukar ke U Mobile. Jika tidak, anda akan disenaraihitamkan oleh penyedia perkhidmatan semasa kerana tidak menyelesaikan bil tertunggak.
Anda mempunyai pilihan untuk membatalkan kontrak semasa. Tetapo, anda perlu melangsaikan semua baki kontrak dengan penyedia perkhidmatan semasa bagi tujuan penamatan awal. Semak dengan penyedia perkhidmatan semasa berkenaan apa yang diperlukan, contohnya:
Bilakah kontrak perkhidmatan mudah alih sedia ada akan tamat?
Berapa banyak yang perlu dibayar untuk penamatan awal?
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}