iPhone 16
Penjimatan & fleksibiliti yang tiada tandingan untuk iPhone 16 anda melalui pelan U Postpaid baharu. Nikmati ansuran 0% dengan U PayLater. Daftar hari ini!
Tiada perubahan kepada pengalaman rangkaian semasa anda. Anda akan terus menikmati perkhidmatan 5G dan nilai terunggul yang sama.
Tiada perubahan kepada pelan 5G anda. Anda akan terus menikmati pengalaman 5G dan nilai terunggul yang sama.
Pelan 5G kami akan terus menawarkan nilai dan kadar hebat yang sama. Oleh itu pelanggan tidak perlu khuatir terhadap sebarang perubahan harga.
Tiada perubahan kepada proposisi 5G semasa. Di U Mobile, kami sentiasa mencari cara baharu dan idea lebih menarik untuk meningkatkan pengalaman pelanggan kami. Nantikan perkembangan dan tawaran baharu kami pada masa akan datang.
Kelajuan dan perkhidmatan 5G anda tidak akan terjejas. Anda akan terus menikmati pengalaman 5G dan kelajuan terunggul yang sama.
Semua pelanggan U Mobile yang melanggan pelan Pascabayar dan Prabayar 5G dengan peranti mudah alih 5G yang berada di kawasan liputan 5G boleh mengakses dan mengalami U Mobile 5G. Dapatkan U Mobile 5G untuk menikmati pengalaman ultra-responsif dan ultra-rendah kependaman hari ini.
Mulai 3 November 2022, semua pelanggan U Postpaid 38, 68, 98 dan U FamilyShare dengan peranti 5G yang layak boleh mengakses dan menikmati U Mobile 5G manakala pelanggan Pelan U Prabayar boleh menikmati 5G melalui Kelajuan Ultra harian percuma atau menebus 5G Tanpa Had Hujung Minggu melalui MyUMobile App.
Pelanggan pelan yang disenaraikan di bawah dengan peranti boleh menikmati 5G U Mobile.
Pascabayar:
U Postpaid 38
U Postpaid 68
U Postpaid 98
U Postpaid Borneo 38
U Postpaid Borneo 68
U FamilyShare
U Family 128
Unlimited Hero P139
Prabayar*:
U Prepaid 25
U Prepaid 35
U Prepaid 40
U Prepaid 50
U Prepaid Borneo 20
*Akses 5G tersedia melalui penebusan Kelajuan Ultra Harian percuma atau 5G Tanpa Had Hujung Minggu melalui MyUMobile App.
Sila ambil perhatian bahawa U Mobile berhak, tanpa sebarang notis awal, mengubah suai, menggantung atau menghentikan perkhidmatan 5G (secara keseluruhan atau sebahagian) serta-merta dan pada bila-bila masa.
Tidak. Walau bagaimanapun, kami mengesyorkan agar pelanggan membeli peranti 5G daripada U Mobile kerana peranti tersebut telah disahkan serasi dengan rangkaian 5G kami. Anda boleh memiliki peranti 5G terkini dengan ansuran 0% dengan UPayLater™ atau dapatkan penjimatan yang tiada tandingan dengan USaveMore™.
Sila dapatkan kawasan liputan penuh kami di https://www.u.com.my/en/personal/why-u-mobile/network/coverage-map
Semua pelanggan Pascabayar dan Prabayar yang melanggan pelan 5G U Mobile akan diberi perkhidmatan 5G U Mobile secara automatik mulai 3 November 2022.
Anda dapat melihat ikon 5G pada peranti yang serasi dengan 5G apabila berada di kawasan 5G.
Anda perlu menggunakan peranti yang serasi dengan 5G untuk menikmati 5G U Mobile. Sila semak tetapan anda untuk memastikan 5G dihidupkan.
5G buat masa ini hanya serasi dengan peranti iOS dan Android terpilih. Lebih banyak peranti akan boleh digunakan dari semasa ke semasa.
Anda masih boleh menikmati sambungan 4G tanpa gangguan dengan rangkaian U Mobile kami.
Ya, rangkaian 4G kami masih tersedia untuk semua pelanggan.
Rangkaian 4G kami tidak akan terjejas dengan pelancaran 5G.
Peranti iOS dan Android di Malaysia kebanyakkannya sudah boleh mengakses perkhidmatan 5G dengan 5G U Mobile. Untuk senarai penuh dan kemas kini, sila layari laman web Digital Nasional Berhad. Nantikan kerana lebih banyak peranti akan boleh digunakan dari semasa ke semasa.
Nota: Peranti yang disenaraikan di laman web Digital Nasional Berhad tertakluk pada kemas kini perisian daripada pengeluar peranti.
Kami sedang bekerjasama dengan Apple untuk mendayakan perkhidmatan pada peranti serasi 5G sedia ada melalui kemas kini perisian.
Nantikan kemas kini di laman web kami.
Sila semak jika:
Jika anda masih tidak dapat menikmati 5G, sila tinggalkan maklum balas anda melalui Aplikasi MyUMobile atau mana-mana saluran yang disenaraikan di sini dan beritahu kami lokasi di mana anda tidak dapat mengakses rangkaian 5G.
Tiada perubahan kepada pengalaman rangkaian semasa anda. Anda akan terus menikmati perkhidmatan 5G dan nilai terunggul yang sama.
Tiada perubahan kepada pelan 5G anda. Anda akan terus menikmati pengalaman 5G dan nilai terunggul yang sama.
Pelan 5G kami akan terus menawarkan nilai dan kadar hebat yang sama. Oleh itu pelanggan tidak perlu khuatir terhadap sebarang perubahan harga.
Tiada perubahan kepada proposisi 5G semasa. Di U Mobile, kami sentiasa mencari cara baharu dan idea lebih menarik untuk meningkatkan pengalaman pelanggan kami. Nantikan perkembangan dan tawaran baharu kami pada masa akan datang.
Kelajuan dan perkhidmatan 5G anda tidak akan terjejas. Anda akan terus menikmati pengalaman 5G dan kelajuan terunggul yang sama.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}